budak busuk tgh skodeng

Tuesday, January 4, 2011

Mari Jaga Kecantikan

Assalamualaikum semua :)
tetibe terajin pulak nak buat update blog..

Ok kali ni aku nak kongsi sikit cara nak jage kecantikan ni... ni pon aku korek-korek kat orang... nak harapkan aku, sampai bila pon takkan dapat maklumat pasal ni... aku ni bukan rajin sangat nak jage-jage kulit ni... dah tumbuh jerawat-jerawat comel tu baru sibuk-sibuk nak jage... aku rase bukan aku sorang je cam tu.. member-member aku pon ramai yang macam tu... bukan ape, busy katanya..huhu

Yang aku tahu cara-cara nak jage kulit ni dengan guna tomato... tomato ni banyak khasiatnye tau...
 
CARA-CARA:
1) Ambil sebiji tomato dan hancurkan tomato tu (blander ye kalau boleh) sehingga hancur...
2)Kemudian, campurkan tomato yang dah hancur tu dengan madu lebah yang ori ok... kang korang gi letak madu tak ori pulak... kang bersemut pulak muka korang..
3)Ratakan tomato tadi kat muka and leher korang..
4) Kemudian, biarkan selama 15 hingga 30 minit...
 
~ Kalau korang malas sangat nak buat, korang belah dua tomato tu, pas tu korang gosok-gosok kat muka korang.. memang menjadi... boleh hilangkan jerawat, lembutkan kulit, tegangkan kulit dan boleh mencerahkan kulit~

Selain dari tomato, bendi pon ade khasiatnye..
 
CARA-CARA:
1) Korang ambik bendi and potong bendi tu..
2)Kemudian ambil lendir bendi tu ok... (bendi kan ade lendir)
3)Pas tu korang sapu kat muka korang...
4)Biarkan selama 15 hingga 30 minit..
 
~Bendi ni jugak boleh melembutkan kulit dan mencerahkan kulit~

Selain dari bendi, bunga mawar pon boleh jalan jugak ngeee~~~
 
CARA-CARA:
1)Ambik sekuntum mawar merah(eceh nyanyi pulak)
2)Pastu kisarkan bunga mawar tu..
3)Dah siap kisar, campurkan dengan madu yang ori ok..
4)Kemudian, sapu kat wajah korang..
5)Biarkan selama 15 hingga 30 minit
 
~ mawar dapat menyerikan muka dan melembutkan kulit anda~

Selain dari mawar, daun jambu batu pon boleh tau..
 
CARA-CARA:
1) Ambik daun jambu batu tu.. (jangan ambik sehelai je.. ambik banyak helai sikit)
2) Pastu kisarkan daun tu sampai halus..
3) Dah siap kisar sampai halus, ratakan kat wajah anda..
4) Biarkan 15 hingga 30 minit
 
~daun jambu batu ni boleh menghilangkan jerawat anda~
 
OK!! Sampai sini je..
aku saje nak share-share dengan korang..
kalau korang rase ape yang aku share ni tak berapa cukup, korang cukupkan la ye..
boleh jugak kalau nak share-share dengan aku pasal tips-tips kecantikan ni...
jumpe lagi dientry yang lain ye..

No comments:

Post a Comment