budak busuk tgh skodeng

Monday, January 10, 2011

Bertudung Pun Boleh Bergaya Tau!!

Hye semua!!.. rindu kat korang tau... hehehe.. emm sekarang rase macam malas nak update blog.. tapi aku cube rajinkan diri esya untuk update blog pagi-pagi buta macam ni... orang lain duk mimpi putera kayangan, aku duk update blog.. pe kes??? kikiki... bukan ape, kalau sunyi, banyak sikit idea mengarut yang muncul.. baru boleh tulis entry tiga muka surat.. ekekeke.. dah start merapik dak ira ni.. tapi sebelum tu, kena perhatikan kat tingkap tu, takut-takut ade yang mengintai.. hehehe... ish!! dah la duk sorang-sorang ni.. apa la yang aku duk melalut ni..
 
Ok!! kite serius ye.. tak mo gelak-gelak dah.. kalau banyak sangat gelak, nanti kena apendix... kahkahkah... tetibe jer.. jap jap jap!!! betul ke aku eja tu.. hemmmm!! hentam saja labu... sudah-sudah.. makin merapik dak ira ni.. babab kang baru tahu.. hihi.. ok!! semua budak comel sila dongakkan kepala anda ye.. tengok tajuk entry aku kali ni... ha!! aku bukan nak jual tudung ye... cuma saje-saje je... sekadar mengisi masa lapang...

 
Sekarang ni, ramai wanita yang dah bertudung... tapi ramai jugak yang tidak bertudung... ok!! tak nak cerita pasal yang tak bertudung sebab tajuk entry aku bertudung.., muahahahaha... ramai yang sangka, kalau pakai tudung tak boleh bergaya.. sape cakap!!! ni yang aku marah ni.. kalau aku dah marah, aku mula la nak makan maggi.. ekekeke... boleh sangat nak bergaya kalau pakai tudung.. tak percaya??? korang pergi town hujung minggu.. tengok, berapa ramai pompuan kat sana yang pandai gayakan tudung diorang... ade yang nampak ayu, ade yang nampak rockers, ade yang nampak macam waheeda, ade yang nampak macam bienda, ade yang nampak macam yuna... eh.. lebih-lebih pulak... aku tengok, makcik yang umur 60 tahun pon pandai gayakan tudung dia... so tak de sape boleh cakap macam tu...

Ni shawl cotton.. tak panas pon kalau pakai..

Then, ade yang cakap pakai tudung ni panas... mana ade!!! tak panas pon... macam biasa je... kalau panas tu, tu maknanye korang salah pakai la tu... kalau nak pakai tudung, kena la elok-elok... jangan cincai je.. mula la salahkan tudung.. padahal tudung tu tak tahu ape-ape pon... Then, kalau kita bertudung, kita boleh pelihara diri kita daripada maksiat.. ha!!! penting tu tau.. nak masuk tandas pon kena tutup kepala... nak tau sebab ape??? takkan tak tau kot??? cari sendiri kalau tak tau.. sape yang dah tahu, bagitahu yang tak tahu... bertudung pon boleh nampakkan kita ni ayu gitu, nampak sopan and nampak macam-macam lagi la... banyak faedahnya kalau bertudung ni selain daripada menutup aurat...

Shawl Anting-anting katenye...
 
Ade jugak yang cakap, kalau bertudung ni boring sebab asyik fesyen yang sama je.. eh!!! boleh je nak tukar fesyen.. kalau korang tak tau memang la tak boleh.. tengok macam shawl kat atas tu, macam-macam colour ade... bentuk pon macam-macam... ade bentuk love, bentuk bintang, bentuk bulat, bentuk segi tiga, bentuk segi empat and macam-macam lagi la.. kalau sebut, esok pon tak habis lagi... so!! pilih je yang mana satu korang nak... kalau pandai pilih, cantik la kalau pakai...
 
~ Saya sayang diri saya,
Saya kasihani diri saya,
Kerana diri saya,
Begitu berharga.~

No comments:

Post a Comment